donderdag, april 12, 2007

Kahdeksaskymmenes


Kuvassa Poika uuden tukkansa kera, ns. wife beater -asussaan.

Näin unta, että olin raskaana, mutta olin kokonaan unohtanut käydä neuvolassa. Tajutessani asian olin jo kahdeksannella kuulla tai niillä main ja mietin, kannattaako sinne mennä enää lainkaan.

Unessa asuin lapsuudenkodissani (tosin kaksin Pojan kanssa) ja olin kipuamassa portaita ylöspäin. Asuimme viidennessä kerroksessa, mutta tapasin aina kävellä, koska pelkäsin hissiä. Yritin soittaa Ukolle ja kysyä häneltä mielipidettä siitä, pitääkö tästä raskaudesta ilmoittaa kenellekään vai ei, vai menemmekö me sitten vain sairaalaan kun alkaa vaikuttaa siltä, että lapsi syntyy. En kuitenkaan saanut vastausta tähän, koska heräsin kesken mielenkiintoisimman kohdan.

Kello oli varttia yli kuusi. Ensimmäinen ajatukseni oli, että pitää herättää Ukko ja joko kysyä hänen mielipidettään tai kertoa kaikki, en ollut ihan varma siitä, mikä kuului tähän maailmaan ja mikä uneen. En kuitenkaan ehtinyt tuuppaista häntä kuin yhden kerran, juuri sen verran, että hän sanoi jotain tyyliin "öh". Sitten nukahdin taas.

4 opmerkingen:

--KATA-- zei

Mä näen usein unta, että mulla on vauva. Se on aina oma pieni kaljupää ja olen täynnä rakkautta sitä kohtaan.

Ihana suloinen Nuuttinen.

Ainiin, olin viikonloppu Helsingissä. Kummityttäremme on myös erittäin ihana suloinen pompula. Mieti, en ollut ikinä ennen kuullut sen ääntä, koska ei se kesällä osannut puhua. Lauloi myös. Olin ihan mykistynyt.

ninna_a zei

Kummityttäremme oli vastikään täällä meillä käymässä. Kun jotain lasta näkee harvoin, muutos on aina niin mieletön.

Ja sitten sitä voi vain muistella miten ärsyttäviä nämä "oletpas SINÄ kasvanut" kommentit olivat.

Ja muuten yhden lupauksen olen tehnyt: en IKINÄ puhu lapsista siihen malliin kuin he eivät olisi paikalla lainkaan. Tyyliin "joo, toi Ansku on kyl aika paksureitinen, tykkääks se muuten paljonkin suklaaasta - joo, ai ei pese hampaita mielellään, kato ei sen hienomotoriikka varmaan riitä vielä kyl noi on semmosia kömpelyksiä tossa iässä - niin nyt on kyl joku ihme narinakausi taas menossa"...


(...)

Anoniem zei

Moi Ninna!
Eksyin tänne! Ihanaa lukea teidän kuulumisia. Palaan pian takasin ja luen vähän enemmän.
Poikahan on jo valtava! =D

ninna_a zei

Heippa mari-ts-k-a! Ja tervetuloa seurailemaan.