donderdag, maart 15, 2007

Kuudeskymmenesyhdeksäs




Hip heijaa. Olen yrittänyt saada aikaiseksi asioita. Sain palautettua yhden esseen 2 viikkoa ennen palautustpäivää, toisen tehtävän juuri oikeana päivänä, kävin tenttimässä arvonlisäverotuksen ja iskeydyin yhden uuden jutskan kimppuun.

Ette muuten usko, kuinka paljon Intialaisista sanomalehdistä löytyy viittauksia Suomeen, kun oikein kaivaa (liittyy tehtävään). Sitä en osaa sanoa, miten paljon niitä viittauksia olisi esim. naapurimaahan Ruotsiin tai Tukholmaan...

Yritän etsiä vihjeitä siitä, onko Suomen matkailumarkkinointi vaikuttanut paikalliseen tapaan käsitellä Suomen artikkeleissa. Yllätys, yllätys, top tenissä ei kuitenkaan ole mikään "kaunis itämeren helmi", vaan Nokia, Nokia, Nokia, Linux, Torvalds, Linus, Kone, Elcotec, Matti Vanhanen, Vanhanen, Matti, viides ydinvoimala, tieteelliset artikkelit, Suomen suhde Ahvenanmaahan, monipuoluejärjestelmä ja kaksikielisyys.

Helsinkiä heitellään kahdessa yhteydessä: Joko kuvaamaan EU:n pohjoista rajaa ("Barcelonasta Helsinkiin") tai sitten esittämään Helsinkiä yhtenä Intian IT-alan opiskelijoiden tulevana työpaikkana. Tosin en ole ihan varma, onko Helsinki silloin synonyymi ns. "hornan kuuselle"....

Poika oli tilapäishoidossa pari päivää ja näyttää virkeältä. Nyt seuraavan kuukauden aikana hoitoa onkin tulossa paljon: ens viikon pe-su, sitten pääsiäisenä taas ja huhtikuun loppupuolella. Olen sopinyt nyt aika 2 vrk kerrallaan ja ajatellut, että se on sopiva "tutustumisaika". Sitten kun Poju on ollut siellä enemmän ja paikka on tutumpi, voi toivoa, että kesällä menee viikko kivemmin kuin jos paikka olisi ihan vieras.

Pyykkikone laulaa ja pitäisi mennä iskemään puhtaita vaatteita kaappiin. Johan ne ovat sitä odotelleetkin. Mä vihaan, vihaan, vihaan ja vihaan paitsi pyykkien ripustamista, myös puhtaiden kaappiin laittamista. Ukko ehdotti yksi päivä vaatekaapin ostamista ("sulla on enemmän vaatteita kuin normaalilla ihmisellä, ajattele nyt kun ei tämän asunnon vaatekaapitkaan vastaa sun tarpeisiin"). No siis ensinnäkin mun mielestä tämän päivän vaatekaappitarjonta (siis vakiona) nyt ei vastaa yhdenkään ihmisen tarpeisiin. Ja toiseksi, mitä se vaatekaappi auttaa niin kauan kun ne kledjut eivät sinne itsekseen ala pomppia. Vähän mä ihmettelen.

Sitten toinen juttu vielä: imurointi.

Se oli melkein kuin kirosana.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Pyykkien laitto on kotitöistä parasta, kunhan vaan muistaa ripustaa ne kuivumaan, eikä jätä koneeseen homehtumaan. Mutta imurointi: NOOOoooooo....!!
-minh-

--KATA-- zei

Imurointi on ihan saatanasta. Mä inhoan myös asioita kuten hampaidenpesu, vartalonrasvaus, hygieniasta huolehtiminen ja nyppiminen. Sitten vielä jaksais miettiä jotain vaatteiden viikkausta, vaikka ne kyllä mun kaapissa aika vatupassilla suorissa riveissä mitattuina onkin. yöks.

Mä lähden nyt konserttiin ja aion juoda kaljaa just sen verran, että huomenna on päänsärky.

Kiva kuva susta, seko!

ninna_a zei

minh: Mä kyllä inhoan melkein enemmän pyykkien ripustamista kuin imurointia :/ Mä nimenomaan jätän ne pyykit sinne koneeseen, joskus päiväkausiksi, sitten vaan pistän huuhteluohjelman yhä uudelleen ja uudelleen...

kata: Mulla on ihan sama inhokkilista. Cool! Vaatekaapissa mulla on yksi "epäjärjestyshylly". Se on sitä varten, että jos mua EI huvita viikata vatupassiin vaatteita, isken ne sille hyllylle.

Ja toi kuva. Mun piti vaihtaa se tohon profiiliin, mutta tää blogger koko ajan hokee vaan erroria ja terroria.

Anoniem zei

Mulle tulee tuosta kuvasta mieleen nuori Jessica Lange.
-minh-