zaterdag, maart 31, 2007

Seitsemäskymmeneskuudes

Voi aargh mä en ole vieläkään saanut kuvaa tohon profiiliin. Enkä taida saada. Ei se halua. Tympii.

Olen tässä muutaman päivän ajan klaninut poikani päätä partatrimmerillä. Siis trimmerillä, en hiusklipperillä. Partatrimmerissä on akku, joka kestää surruttamista ehkä noin puolisen tuntia. Sen jälkeen sitä pitää ladata 12 tuntia (ainakin ohjeen mukaan). Tai no, ihan liian kauan joka tapauksessa. Kolmessa-neljässä päivässä (erässä) pää oli ajeltu.

Pari päivää tukka oli mielenkiintoinen, kun olin saanut jo ajeltua molemmat sivut, mutta päälaki oli vielä täynnä töyhtöä. Hellittelin ajatuksella irokeesistä. Mitähän vastaantulijat olisivat miettineet, jos olisin jättänyt sen silleensä. Ja vielä värjännyt jollain raflaavalla värillä, kuten punaisella, violetilla tai vihreällä. Oliskohan ne katsoneet, että voi apua vammainen lapsi irokeesi päässä: "Mitäköhän se tuokin äiti tollakin oikeen hakee, ihan tekee pahaa katsella. Poika parka!"

Nyt pojalla on huippusiisti siili kaikkialta muualta paitsi edestä. Pojan tukka on aika taipuisa ja kun sen edestä jättää pitkäksi, se laskeutuu tosi kauniisti. Kadehdituttaa, mulla on niin piikkisuora hius kun olla voi. (Ukolla on muuten kihara, samoin hänen Toisen Lapsensa tukka näyttää samalla tavalla taipuisalta kuin Pojan).

Täytyy ottaa kuvia Pojasta ja laittaa tänne. Olen niin ylpeä hänen kuontalostaan!

Ai niin, tänään myös huomasin, että ensimmäinen pysyvä hammas on tulossa. Toisesta alahampaasta on jo valkoista näkyvissä, toinen tuntuu ikenen läpi. Poika ei suostu millään avaamaan suuta edes ruoalle, hammasharja on ihan kamala. Eikä sitä kitaa muuten saa auki millään, kun mulla ei oikein ole mitään, millä houkutella :/

Nyt täytyy vaan ihan OIKEASTI alkaa pitää tosi hyvää huolta hampaista. Mä en kestä, jos nämä pysyvät menevät yhtä kamalaan kuntoon kuin maitohampaat. En kehtaa EDES täällä tunnustaa, mitä niille tapahtui (...)

Sain eilen kirjoitusurakan päätökseen. Omituinen juttu tapahtui. En saanut dokkariin laitettua sivunumeroita millään järkevällä tavalla. Kun yritin laittaa ne alaviitteeseen keskitettynä, ne ilmestyivät vasempaan tai oikeaan laitaan. Kun ruksasin kohdan "ei ensimmäisellä sivulla", sivunumerot eivät näkyneet tokalla sivulla, mutta kansilehdessä kylläkin. Olen ihan varma, että joku moga asetuksissa oli, mutta en jaksanut enää miettiä mikä, vaan postitin eteenpäin. Sivunumeroista sen arvostelu ei kuitenkaan jää kiinni.

Tänään katsoin, että mulla on 174 opintopistettä (vastaa 116 ov) kasassa. ONT:stä tulee 15 OP, työharjoittelun jämästä 12. Kunhan saan tämän kevään arvosanat winhalle, siitä tulee vielä lisää 12 OP (tai 18, jos teen vielä yhden jutun loppuun). Siinä sitten pitäisikin olla jo 213op (219), jolla voikin jo anoa papereita ulos. Paras juttu on se, että nyt on kaikki pakolliset kurssit tehtynä. Kaikki tällä hetkellä keskeneräiset ovat valinnaisia.

(Mutta ne pitäisi vielä rykäistä, blääh)

Geen opmerkingen: